Tizimga kirish

Parolni utundingizmi?

Ro’yxatdan o’tmaganmisiz?

Ro’yxatdan o’tish

Ro’yxatdan o’tish

* Ushbu elektron pochtaga xabar yuboriladi!

Allaqachon ro’yxatdan o’tganmisiz?

Kirish

+998712443536

Uz

En Ru
  • Bosh sahifa
  • Maqolalar
  • Nashrlar
  • Biz haqimizda
  • Biz bilan bog'lanish
  • Savol va javoblar
  • Tahrir kengashi
  • Taqriz
  • Mualliflar uchun ko'rsatmalar
  • Maqola yozish etikasi
Maqola yuborish

ISSN 2181-1881

  • Taqriz
  • Mualliflar uchun ko'rsatmalar
  • Maqola yozish etikasi

+998712443536

Uzbekcha

En Ru العربية Tür

Kirish

Maqola yuborish
 
Saqlanganlar (0)

Kirish

  • Bosh sahifa
  • Maqolalar
  • Nashrlar
  • Biz haqimizda
  • Biz bilan bog'lanish
  • Savol va javoblar
  • Tahrir kengashi
Orqaga qaytish

“ТАРИХ АР-РУСУЛ ВАЛ-МУЛУК” АСАРИДА ИСЛОМ МАНБАЛАРИ АСОСИДАГИ РИВОЯТЛАРНИНГ БАЁН ЭТИЛИШИ

440

2023 Май 4

Moturidiylik jurnalining 2023-yil 1-soni
Yuklash

PDF | YUKLASH (8.45 mb)

Maqola mualliflari

Muhabbatkhan AGZAMOVA

International Islamic Academy of Uzbekistan

Senior lecturer

.

ag.muhabbat@mail.ru

Maqola haqida

Maqolaning asl tili : Uzbek

1 - Til:

Uzbek

Maqola nomi

“ТАРИХ АР-РУСУЛ ВАЛ-МУЛУК” АСАРИДА ИСЛОМ МАНБАЛАРИ АСОСИДАГИ РИВОЯТЛАРНИНГ БАЁН ЭТИЛИШИ

Kalit so'zlar

#Ислом #Тарихи #муаррих #ривоят #фақиҳ #манба #илм #муфассал #сийра.

Maqola annotatsiyasi

Ислом тарихчилари илк даврларда тарихий жараёнларни ривоят асосида тақдим этиш усулидан фойдаланишган бўлиб, ўрта асрларда битилган ислом тарихининг салмоқли қисми шу услубда ёзилган. Ҳижрий III–IV аср оралиғида яшаган Ибн Жарир Табарийнинг “Тарих ар-русул вал-мулук” асари ислом тарихига оид тадқиқотларда энг кўп мурожаат қилинган асосий манбалардан ҳисобланиб, ҳижрий 302 йилга қадар инсоният тарихи ҳақида кўплаб ровийларнинг ривоятларини ўзида мужассам этган. Шу сабабдан, III–IX асрда ёзилган тарихга оид нодир манба бўлиб хизмат қилиб келмоқда. Табиийки, “Тарих ар-русул вал-мулук” асари бу услубнинг энг яхши намунаси ҳисобланади. Ҳадис ривоятларидаги ровийлар силсиласи кўпчилик тарихчиларнинг ривоят силсиласига ўз таъсирини кўрсатди. Мақолада Табарийнинг “Тарих ар-русул вал-мулук” асари қўллаган ривоят услуби таҳлил этилиб, тарихий воқеаларга тегишли батафсил ривоятлардан кенг фойдаланилгани кейинги даврда ёзилган асарларга бирламчи манба сифатида хизмат қилгани очиб берилган. Табарий арабларнинг исломдан олдинги даврига тегишли кўплаб оғзаки ривоятларни йўқолиб кетишидан сақлаб қолиб, уларни ёзиб олган. Хусусан, Мадоиний ва Абу Меҳнаф каби тарихчиларнинг асарларидаги ҳозирги кунгача етиб келмаган ривоятларни Табарийнинг “Тарих ар-русул вал-мулук” асарида учратишимиз мумкин. “Тарих ар-русул вал-мулук” асари ҳар бир тарихий ривоятни тўлиқлигича ва ровийлар занжирини сақлаган ҳолда, Қуръони каримда келган оятлар асосида хронологик тартибда етказган. Араблардаги тарқоқ оғзаки ва ёзма маълумотларни тизимлаштириш орқали, кенг қамровли, кўплаб халқлар ва элатлар тарихи, ислом тарихига оид асар оғзаки ва ёзма манбаларни бир жойга тўплаган ҳолда тарихий кетма-кетликда баён этилгани таҳлил этилган.

2 - Til:

English

Maqola nomi

EXPLANATION OF NARRATIVES BASED ON ISLAMIC SOURCES IN THE WORK “TARIH AR-RUSUL WAL-MULUK”

Kalit so'zlar

#Islamic #History #muarrikh #narration #faqih #source #Knowledge #mufassal #seerah.

Maqola annotatsiyasi

In the early years, Islamic historians used the narrative-based method of presenting historical processes, and most parts of Islamic history written in the Islamic world during the Middle Ages were written in this style. The work “Tarikh ar-rusul wal-muluk” by Ibn Jarir Tabari, who lived between the 3rd and 4th centuries of the Hijri, is considered one of the main sources used in the study of the history of Islam, and it contains the narrations of all the narrators about the history of mankind until 302 AH. For this reason, it serves as a rare source of history written in the III/IX century. Naturally, the work “Tarikh ar-rusul wal-muluk” is the best example of this style. The chain of narrators in hadith narrations influenced the chain of narration of most historians. The article analyzes the narrating method used in Tabari’s work “Tarikh ar-rusul wal-muluk” and reveals that the extensive use of detailed narrations related to historical events served as a primary source for the works written in the later period. Tabari recorded many oral traditions of the pre-Islamic period of the Arabs and preserved them from being lost. In particular, we can find narrations of historians such as Madaini and Abu Mihnaf that have not reached the present day in Tabari’s “Tarikh ar-rusul wal-muluk”. The work “Tarikh ar-rusul wal-muluk” presented each historical narrative in its entirety and preserved the chain of narrators, in chronological order based on the verses of the Qur’an. It is analyzed that By systematizing the scattered oral and written information in the Arabs, a comprehensive history of many nations and peoples is presented in a historical sequence bringing together oral and written sources on the history of Islam.

3 - Til:

Rus

Maqola nomi

ОПИСАНИЕ ПОВЕСТВОВАНИЙ НА ОСНОВЕ ИСЛАМСКИХ ИСТОЧНИКОВ В ПРОИЗВЕДЕНИИ “ТАРИХ АР-РУСУЛ ВАЛЬ-МУЛУК”

Kalit so'zlar

#история #ислама #муаррих #повествование #факих #источник #знание #муфассал #сияр.

Maqola annotatsiyasi

В первые века исламские историки использовали метод представления исторических процессов на основе повествования, и значительная часть исламской истории, в средние века, была написана в этом стиле. Труд Ибн Джарира Табари “Тарих ар-русул вал-мулук”, жившего между III и IV веками хиджры, считается одним из основных источников, используемых при изучении истории ислама. Он содержит рассказы об истории человечества до 302 г. хиджры. В этой связи он служит уникальным источником истории, написанной в III/IX веке. Естественно, произведение “Тарих ар-русул вал-мулук” является лучшим примером этого стиля. Цепочка рассказчиков в рассказах хадисов повлияла на цепь рассказов большинства историков. В статье анализируется метод повествования, использованный в произведении Табари “Тарих ар-русул вал-мулук”, и выявляется, что широкое использование подробных повествований, связанных с историческими событиями, послужило первоисточником для произведений, написанных в более поздний период. Табари сохранил и записал многие устные традиции доисламской эпохи арабов от утраты. В частности, мы можем найти рассказы таких историков, как Мадоини и Абу Мехнаф, которые не дошли до наших дней, в “Тарих ар-русул вал-мулук” Табари. В произведении “Тарих ар-русул вал- мулук” каждое историческое повествование представлено целиком и сохранена цепочка в хронологическом порядке на основе аятов Корана. Путем систематизации разрозненных устных и передатчиков письменных сведений у арабов проанализировано, что всеобъемлющая, всесторонняя история многих народов и народов, история ислама представлена в исторической последовательности путем собирания воедино устных и письменных источников.

Maqola chop etish imkoniyati

Lorem ipsum lorem ipsim

Eng yangi maqolalar

Lorem ipsum lorem ipsim

Ishonchli To'lov

Lorem ipsum lorem ipsim

12/7 Mijozlarga xizmat

Lorem ipsum lorem ipsim

Biz bilan bog'lanish

Talab va taklif uchun:

+998 71 244 3536

Toshkent shahri, Shayxontohur tumani,Abdulla Qodiriy ko'chasi 11-uy

info@moturidiy.uz

  • Ma'lumotlar
  • Sotib olish
  • Biz haqimizda
  • Biz bilan bog'lanish
  • Savol va javoblar
  • Mening akkauntim
  • Kirish
  • Ro’yxatdan o’tish
  • Saqlanganlar
  • Biz bilan bog'lanish

Bizning ijtimoiy tarmoqlar

To'lov turlari

2025 maturidijournal.uz Barcha huquqlar himoyalangan